Ayrık Diş Tedavisi Nasıl Yapılır

Mutlu olduğumuz zamanlar gülüşlerimizle hafızalarda kalırız. Bu sebeple gülümsememizi olumsuz etkileyen ayrık diş problemleri hepimizi mutsuz eder. Gülerken çirkin göründüğümüzü hissetmek özgüvenimizi zedelerken, zamanla gülmek istemeyebiliriz. Oysa gülmek çok keyifli bir eylemdir. Psikolojimizi de olumsuz etkileyen bu ayrık diş probleminden diş hekimimiz yardımıyla kurtulabiliriz. Peki, ayrık diş nedir, neden meydana gelir ve nasıl tedavi edilir?

Ayrık diş nedir? Ayrık dişler, iki dişin birbirine paralel olmaması, birbirinden ayrı olması demektir. Bu ayrık dişler iki diş arasında ki mesafenin göze batmasına neden olur. Arka dişlerde meydana gelen bu ayrık dişler estetik olarak bir sorun yaratmamaktadır. Ancak daha sağlıklı dişlere sahip olmak adına arka dişlerin de tedaviye ihtiyacı vardır. Ön dişlerde meydana gelen ayrık diş problemi estetik olarak ciddi bir problemdir. Sizlerde ayrık dişlerinizden rahatsızsanız mutlaka diş hekiminizin önerdiği tedavi yöntemini denemelisiniz.

Ayrık Dişler Neden Meydana Gelir?

Ayrık dişlere sahip olan hemen herkes, bu problemin tedavi yöntemi hakkında araştırma yapmaktadır. Birçok tedavi yönteminin bulunduğu bu sorunun öncelikle nedenini öğrenmek daha doğru bir tedavi süreci geçirmenize yarar. Ayrık dişler neden meydana gelir? Ayrık diş problemleri bazen genetik olabildiği gibi bazen de sonradan meydana gelebilir. Genetik olan problemler genellikle çene yapısına bağlı olan problemlerdir. Eğer dişleriniz çene kemiğinize göre ebat olarak büyükse aralarında boşluk olması muhtemeldir. Sonradan meydana gelen ayrık diş sorunlarından biri ise diş etinin büyümesidir. Bu diş eti büyümesi dişlerinizin arasında boşluğa sebep olacaktır.

Ön dişlerde meydana gelen bu boşluk estetik olarak hoş bir görüntü oluşturmamaktadır. Ayrık diş sendromunun diğer adı Diastema”dır. Diastema”nın ortaya çıkmasının daha farklı nedenleri de vardır. Bebeklik döneminden çocukluk dönemine geçiş aşamasında parmağını gereğinden fazla emen çocuklar öndeki dişleri baskılayarak burada bir ayrılığa sebep olurlar. Anne ve babaların bu konuda dikkatli olmaları tedavi olmadan bu problemi engelleyebilir. Bazı refleks bozuklukları ise yutkunma esnasında dilin baskı yapılması sonucu ön dişlerde ayrıklığa sebep olur.

İlgili Link: Diş Taşı Temizliği

Ayrık Diş Tedavisi Nasıl Olur?

Ayrık Diş Neden Olur?

Psikolojik sorun yaratan diş ayrıklığının birçok tedavi yöntemi vardır. Ayrık diş tedavisi yöntemleri söz konusu olduğunda karşımıza farklı alternatif seçenekler de çıkmaktadır. Yıllardır yaygın olarak gerçekleştirilen tedavi yöntemlerinden biri diş telidir. Diş telleri metal olabileceği gibi şeffaf da olabilir. Diş telleri yöntemi ile birlikte dişler birbirine doğru bir baskı oluşur. Bu baskı tedavinin yanıt verdiğini gösterir. Birbirine baskı uygulayan dişler zamanla birbirine yaklaşarak kalıcı sonuçlar meydana getirir. Bu işlem birkaç ay sürebildiği gibi bazen 2 yılı da bulabilir. Tedavi sürecinin başarılı bir şekilde tamamlanması için, bu alanda uzman olan bir hekimden hizmet almak şarttır!

Sonucun mükemmel olacağı düşünülünce bu süreye değer. Ancak daha kısa sürede tedavi olmak isteyenler için son yıllarda Bonding yöntemi geliştirilmiştir. Bu işlem diş telini kullanmak istemeyenlerin gerçekleştirmek istediği bir diğer yöntemdir. Diş çürüklüklerinde kullanılan kompozit malzemeler, diş ayrığı tedavisinde de kullanılır, kendi dişlerinizle birebir ayı renk yapılmaktadır. Dişlerin arasında ki boşluğu kapatarak, aynı zamanda iki diş arasındaki uzunluk farkını da giderebilir. Bu işlemin süresi yaklaşık olarak 60 dakika sürmektedir. Uzun yıllar kalıcılığı ile bilinen bu işlem esnasında ağrı hissetmesiniz.

Ayrık Diş Neden Olur?

Ayrık diş sorununu oluşmasında genetik faktörler etkilidir. Ayrık diş, minenin alttaki dentinden çatladığı veya ayrıldığı bir durumdur. Bu durum genellikle ön dişleri etkiler ve travma, ortodontik apareyler veya taşlama alışkanlıklarından kaynaklanabilir. Hasarın boyutu, bölünmenin ciddiyetine ve pulpa odasına uzanıp uzanmadığına bağlı olarak değişiklik göstermektedir.

Ayrık dişe diastema ismi de verilmektedir. İki diş arasındaki boşluktan kaynaklana ayrık dişler; dişlerin büyüklüğünden de kaynaklanmaktadır. Ayrıca diş arkındaki uyuşmazlıklar da ayrık dişlere neden olmaktadır. Esasında bu durum genellikle genetik olarak da ortaya çıkmaktadır. Özellikle son zamanlarda ayrık diş tedavisine yönelik farklı tekniklerin devreye girmesi, bu tarz sorunların daha etkili bir düzeyde tedavi edilmesini de mümkün kılmaktadır.

Genetik olarak ayrık diş sorunun ortaya çıkışında babadaki geniş diş arkı durumunun annedeki fiziksel olarak küçük diş arklarına sahip olmasıyla çocukta ayrık diş sorunu ortaya çıkabilmektedir. Ayrıca üst dudağın diş etlerine bağlandığı dokuya ait bandın ön diş bölümüne yakın olması da diş boşluklarının oluşmasını tetiklemektedir. Bu noktada devreye ayrık diş tedavisi girmektedir.

Ayrık Diş Tedavisi Nedir?

Bölünmüş diş tedavisi en yaygın diş uygulaması türlerinden biridir. Genellikle tedavi edilmesi gereken birden fazla dişi olan hastalar için önerilmektedir. Bölünmüş diş tedavisi aynı zamanda cerrahi kuron olarak da bilinmektedir. Bu tür bir uygulama, çürüme veya diğer ağız sağlığı sorunları nedeniyle zarar görmüş her tür dişi tedavi etmek için kullanılabilmektedir.

İşlem tipik olarak iki adımı içermektedir. İlk olarak, dişleriniz ve diş etlerinizden bir ölçü alınır ve daha sonra benzersiz ağız şekliniz için özel yapım bir taç oluşturacakları bir laboratuara gönderilir. Kuron yapıldıktan sonra diş hekiminize geri dönersiniz. Böylece dişinize yerleştirebilirler.

Bu tür bir tedavi sırasında diş hekiminiz dişlerinizde bulunan boşluklara dolgu yapılmasını da önerebilir. Bu, üzerine kuron yerleştirilmeden önce tüm çürüklerin dişten uzaklaştırıldığından emin olmaya yardımcı olmaktadır.

Bölünmüş diş tedavisi, tek bir durumu tedavi etmek için iki veya daha fazla diş bakımı formunun kullanılmasını ifade etmektedir. Ayrık diş tedavisi, en yaygın olarak, istenen sonucu elde etmek için birden fazla diş prosedürü gerektiğinde kullanılmaktadır.

Bölünmüş diş tedavisi, diş hekiminin dişi iki parçaya kesmek için lazer kullanabileceği bir işlemdir. Büyük dolgular, kronlar ve diş implantlarına yer açmak için kullanılmaktadır. Bir azı dişi için bir kaplamaya veya dolguya ihtiyacınız varsa, önce dişinizi ayırmanız gerekebilir. Bu, diş hekiminin işi yapmasını kolaylaştıracak ve diğer dişlere veya çevre dokulara zarar gelmesini önlemeye yardımcı olacaktır.

Ayrık Diş Tedavisi Yaptırırken Dikkat Edilecekler

En yaygın diş tedavilerinden biri de bölünmüş diş tedavisidir. Kırık dişiniz varsa, dişinizin uzunluğu boyunca bir çatlak veya kırık oluştuğu anlamına gelir. Çatlak çıplak gözle görülmeyebilir! Ancak aynada veya ışık altında dişlerinize baktığınızda kolayca görülebilir.

Bu durumun çeşitli nedenleri vardır ve herhangi bir dişinizde ortaya çıkabilir. Ancak arka dişlerde ön dişlere göre daha sık görülür. Bu durumun tedavisi genellikle durumun ciddiyetine ve bununla ilgili herhangi bir risk olup olmadığına göre belirlenir.

Ayrık diş tedavisinde kompozit malzemeler kullanılmaktadır. Burada dişlere uygun bir malzemenin kullanılması hayati bir derecede etkilidir. Diş rengiyle uyumlu olan kompozit malzemenin tercih edilmesi, beraberinde önemli kazanımları getirmektedir.

Ayrık diş tedavisinde en çok dikkat edilmesi gereken kritik özellikle; dolgunun diğer dişlerle benzer tonda ve onarda olmasıdır. Bonding uygulaması olarak karşımıza çıkan bu tarz tedavilerde herhangi bir anesteziye gerek kalmaması, önemli kazanımları da beraberinde getirmektedir. Tüm bu bilgiler ışığında ayrık diş tedavisini uygulayan ekibin mutlaka alanında uzman olmasına dikkat etmek önerilmektedir.

Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.