Azı Dişi Bakımı Nasıl Yapılmalı?

Diş sağlığı bakımından önemli bir etkiye sahip olan azı dişi bakımı nasıl yapılmalıdır? Azı dişleri, bebeklerde 12-18 ayda çıkarken; büyük azı dişleri ise 17-40 yaşlarında çıkmaktadır. Çocuklarda kalıcı azı dişleri altı yaşında iken çıkmaktadır. Altı yaşına kadar olan kısımda, süt dişler tamamlanır. Toplamda bir çocuğun ağzının içerisinde 28 diş bulunmaktadır. Kalan son dört büyük azı diş ise, 17 ile 40 yaş arasında çıkmaktadır. Bu dişlere genellikle yirmilik diş olarak hitap edilir. Yirmilik dişler düzgün ve doğru bir şekilde bakılmadığı zaman, ciddi ağrı ve iltihaplanma gerçekleşir. Bu evreye gelmemesi için, ağız bakımlarını son derece titiz bir şekilde yapmamız gerekir.

Ağız bakımı denilince akla ilk olarak diş fırçalamak gelir. Her birey günde en az iki defa en fazla ise Üç defa dişlerini fırçalamalıdır. Bazı bireyler misvak, bazı bireyler ise diş ipi kullanırlar. Özellikle çay kahve ve tütün ürünleri tüketen bireylerin ağız bakımına daha çok dikkat etmesi gerekiyor. Çünkü bu tarz ürünler dişlerde sararmaya sebep olabiliyor. Haftada en az bir defa ağızdaki mikropları öldürmek için tuzlusu ya da karbonatlı su ile gargara yapılması daha uygundur. Yine aynı şekilde sirkenin de bakteri kırma özelliği çok fazladır.

Azı Dişi Bakımı Neden Önemlidir?

Çene kemiğine en sağlam ve kuvvetli şekilde bağ kurarak yerleşen dişleri azı dişler diyoruz. Azı dişler, bakımı doğru bir şekilde yapılmaz ise bireye ciddi anlamda sağlık problemleri yaşatabilir. Doğru ve düzgün biçimde bakım uygulanmayan dişler her zaman çürümeye mahkûmdur. Durumu bu evreye getirmeden erken müdahale çok önemlidir.

Azı dişleri kök bakımından çok kuvvetli yapıya sahip oldukları için çürümesi ya da iltihaplanması halinde Çene bölgesinden başlayarak Ağrının olduğu yüz bölgesini Etkisi altına alarak ciddi ağrılara sebebiyet verir. Bilindiği üzere yirmilik diş ağrıları, hastalarda dayanılmayacak şekilde sancılara sebep oluyor.

İlgili Link: Ağız Yarası Nedenleri

Özellikle iltihaplanma, apse ve çürük Meydana geldiği zaman, tedavi süreçleri biraz uzayabilir. Hal böyle olunca tedavi süreci on güne aşabilir. Durumu bu aşamaya getirmemek için ağız bakımımıza çok dikkat etmeliyiz.

Azı Dişi Bakımında Dikkat Edilecekler

Azı diş bakımında özellikle dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır. Azı dişler diğer dişlere nazaran daha ciddi ağrılar meydana getirebilir. Bu sebeple azı diş bakımına çok dikkatli ve titiz yaklaşmalıyız. Azı diş bakımında dikkat edilecekleri şöyle sıralayabiliriz;

Azı Dişi Bakımında Dikkat Edilecekler| Klinik 43
  • Günde en az iki en fazla üç defa muhakkak dişler fırçalanmalıdır.
  • Diş macunu seçimlerinde özellikle kaliteli macunlar kullanılmalıdır.
  • Sert cisimler azı dişleri ile kırmamalıyız (fındık, ceviz) gibi.
  • Haftada en az bir en fazla iki defa gargara yapmalıyız. Karbonatlı ya da tuzlusu ile…
  • Çay, kahve, tütün ürünleri gibi ciddi sararma yapacak ürünler kullandıktan sonra muhakkak dişlerin fırçalanması gerekmektedir.
  • Ekstra olarak misvak ve diş ipi kullanılabilir.

Yukarıda belirtilen maddelerdeki gibi diş bakımına bu derece önem gösterildiği taktirde kesinlikle dişleriniz oldukça sağlıklı ve kuvvetli hale gelecektir. Ayrıca bakımları düzgün ve kontrollü bir şekilde devam ettiği sürece dişleriniz inci gibi gözükecektir.

Neden Azı Dişi Bakımı Yaptırmalıyız?

Bazı durumlarda evde uygulanan ağız temizliği yöntemleri yeterli kalmayabilir. Özellikle diş ve diş taşı temizliği gibi durumlarda hekim muayenesi ve hekim işlemleri muhakkak gerçekleşir. Sağlıklı bir gülüş için ağız bakımı hem evde hem hekim kontrolleri ile takip edilebilir. Azı dişler daha çok yana bağımlı olduğu için temastan dolayı iltihaplanmalar gerçekleşebilir. Bu iltihaplanmalar ciddi ağrı ve sancılara sebep olur.

İlgili Link: Şiddetli Diş Ağrısı Sorunlarında Ne Yapılmalı

Genellikle azı diş sorunlarında diş hekimlerinin önerdiği antibiyotik kullanımıdır. Kesinlikle doktorunuzun verdiği tedavi dışına çıkmayarak gereken tedavi yönünde hareket etmelisiniz. Tedavinin doğru zamanda ve doğru şekilde uygulandığı takdirde ağrı ve sancılar kısa süre içerisinde geçecektir. Durum bu hale gelmeden azı diş ve bakımları son derece büyük önem arz etmektedir. Böylece sağlıklı bir diş yapısının oluşması mümkün hale gelmektedir.

Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.