Ağız Kokusu İle Nefes Kokusu Arasındaki Fark Nedir?

Ağız Kokusu ve Nefes Kokusu Farkları

Ağız Kokusu İle Nefes Kokusu Arasındaki Fark Nedir?

Ağız kokusu ile nefes kokusu arasındaki fark bilinmelidir. Sıklıkla ağız kokusu ağız hijyeninin sağlanmaması, diş çürükleri, dişeti hastalıkları gibi sıkıntılardan olurken, nefes kokusu sistematik hastalıklar nedeni ile; reflü, böbrek hastalıkları gibi ağız dışı nedenlerden ortaya çıkar.

Ağız kokusu ile nefes kokusu arasındaki fark

• Nefes kokusu ağız içi değil başka hastalıklardan kaynaklı ortaya çıkar,
  • Ağız kokusu ağız ve diş sağlığı ile ilgili sorunlardan yada ağız bakımının düzenli yada hiç yapılmamasından veya tüketilen besinlerden kaynaklı ortaya çıkar,
  • Nefes kokusu ağız dışı kaynaklı olduğundan ağız hijyeninin sağlanması yada ağız içi sıkıntıların giderilmesi sorunu çözmez gerekli uzman hekime gidilerek tedavi edilmesi gerekir,
  • Nefes kokusunun nedeni ağızda olan bakteriler değil, bazı hastalıklardan kaynaklı açığa çıkan kimyasallardan kaynaklıdır
  • Nefes kokusu şikayeti olanlarda göz yaşarması ve göz yanması gibi şikayetler olabilir,
  • Dişler fırçalansa da, ağız bakımı eksiksiz yapılsa da nefes kokusu devam eder,
  • Ağız kokusu ise ağız ve diş bakımı yapıldığında sıklıkla kaybolur,
  • Nefes kokusu şikayeti yaşayanlarda vücut kokusu da görmek mümkündür.

Nefes Kokusu Nedenleri

Midede bulunan H. Pylori gastrit besinlerde olan proteinler ve bakterilerce parçalanmaktadır. Parçalanmanın ardından amonyak ortaya çıkar ve amonyak kan gazı olarak nefese ulaşarak nefes ile dışarıya atılmaktadır. Buda nefes kokusuna neden olur. Bir takım hastalıklarda kan gazı oluşması daha fazla görülmektedir bunlar;
  • Parkinson hastalarında,
  • Astımda,
  • Diyabet hastalarında,
  • Karaciğer hastalıklarında,
  • Gebelikte,
  • Uzun süre ilaç kullanımlarında,
Oluşan nefes kokusu sıklıkla başka bir hastalıktan dolayı ortaya çıkmakta olup, tüketilen besinlerden veya ağız içi sorunlardan kaynaklı değildir. Bu yüzden nefes kokusu şikayeti olan herkesin hekime giderek detaylı muayene ve tetkiklerin ardından sorunun kaynağı bulunmalı ve tedavi edilmelidir. İlgili Haber : Mideden Gelen Ağız Kokusu Nedir?

Ağız Kokusu Nedir?

Ağız kokusu, nefes kokusuna göre daha normal olan ve karşılanan bir sorundur. Ağız kokuları sıklıkla yetersiz ağız hijyeninden, diş çürümelerinden ve dişeti hastalıklarından kaynaklanır. Sabah genellikle çoğu kişide ağız kokusu olur. Bunun nedeni gece tükürük üretiminin yeteri kadar olmamasıdır. Dil her zaman iyi temizlenmeli, fırçalanmalıdır. Dilin yapısı gereğince bakteriler burada toplanır ve çoğalma eğilimi gösterirler. Ağız kokusu yaşayan herkesin öncelikle doru diş fırçalama ve diş ipi kullanması ve dili temizlemeyi ihmal etmemesi gerekir. Geçmeyen ağız kokularında ise mutlaka bir diş hekimine giderek muayene olmak gereken tedaviyi yaptırmak önem taşımaktadır.

Ağız Kokusu Neden Olur?

• Ağız ve diş bakımının yapılmaması,
  • Diş çürükleri,
  • Dişeti hastalıkları,
  • Uzun süre aç kalınması,
  • Sağlıksız ve düzensiz beslenme alışkanlıkları.