Ağız Yarası Nedenleri ve Tedavi Yöntemleri Hangileridir

Ağız Yarası Nedenleri

Ağız Yarası Nedenleri ve Tedavi Yöntemleri Hangileridir

Oldukça rahatsız edici bir sorun olan ağız yarası nedenleri nelerdir? Farklı sebeplere bağlı olarak sıklıkla karşımıza çıkan ağız yaraları tedavi yöntemleri hangileridir? İşte ağız yarası konusunda merak edilen pek çok önemli ayrıntılı bilgi! Birçok sebepten dolayı kaynaklanan ağız yaraları; genellikle dil kökünde, ağız etrafı ve arkalarında bulunmaktadır. Ağız yarası nedenleri; yediğimiz sıcak yiyeceklerden, kırılmış veya çürük olan dişlerin ağız etrafına değmesi sebebiyle gerçekleşmektedir.

Bununla beraber kullandığımız birçok ilaçlarda ağızda yara yapmaktadır. Antibiyotikler ve ağrı kesiciler gibi. Ağız içinde bulunan yaralar; üç veya beş gün sürmektedir. Daha fazla sürmesi aft hastalığı teşhisi olmayabilir. Burada etkili ve isabetli bir şekilde teşhis yapılması önem kazanmaktadır.

Ağız Yaraları Hangi Sorunlara Sebep Olur?

Ağızdaki yaralar; iştahsızlığa ve yutkunmada zorlanmaya sebep olmaktadır. Bu süre zarfında sonra, aynı yerde tekrar etmesi durumunda ağız yarası olarak adlandırılmaktadır. Aynı zamanda bu ilaçların deride hiç bir sorun olmamasına rağmen kızarıklık ve soyulmalarına neden olur. Bu sebepten dolayı ağzında yara olan kişilerin zührevi hastalıklarına veya diş hekimine başvurması gerekmektedir.

Ağızdaki yaralar; genelde nohut kadar ve oval şeklindedir. Etrafı kırmızı ve üstü beyazdır. Ağrısı çok şiddetli olarak bilinen bu yaralar, iyileşme süresinde iz bırakabilmektedirler. Ağız etrafında yer alan yaralara ise perleş adı verilmektedir. Demir eksikliği bulunan kişilerde ise sıklıkla bulunmaktadır.15 günden fazla süren ağızdaki yaralar aynı zamanda ağız kanseri de olabilir. Ağız yarasının bir kaç sebebi ise; alkol kullanımı, demir eksikliği, ağızdaki enfeksiyonlardan kaynaklanmaktadır. Aynı zamanda sürekli parmak emmek, tırnak yemek gibi sebeplerden de kaynaklanmaktadır.

Ağız Yarasının Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Kişiye göre değişkenlik gösteren tedavi yöntemleri genellikle 15 günden fazla sürmektedir. Bazı kişilere göre sıklıkla tekrar eden ağız hastalıkları, ağızdaki yara iyileşmeden bir diğerinin çıkması da görülmektedir. Diğer bazı kişilere göre ise; az tekrar etmektedir. Kişide ağız yarası bulunduğunda hemen bir doktora başvurmalı ve tedavi yolu izlemesi gerekmektedir. Yaranın iyileşmesi süre zarfında alkolden kaçınılarak ve tütün tüketmeyerek, yaranın hızlıca iyileşmesine yardımcı olabilirsiniz.

Ağız yarasının iyileşmesi zamanında asitli içeceklerden, baharatlı yiyeceklerden ve alkolden uzak durulmalıdır. Yara olan bölgenin iyileşmesi için, dişlerinizi fırçaladıktan sonra ağız bakım sularıyla, ağzınızı gargalamanız tavsiye edilmektedir. Ağızdaki ağrıyı kendi yöntemlerinizle geçiremiyorsanız eğer mutlaka bir diş doktoruna başvurup teşhis konulmasını sağlamalısınız. Sadece ağız yarası deyip geçmemeniz de gerekmektedir. Bu yaraların iyileşmesini, düzenli meyve ve sebze tüketerek yok edebilirsiniz. Uzun süre boyunca ağızda olan ve iyileşme göstergesi olmayan yaralar bulunmaktadır.

Farklı semptomlar ile daha ciddi bir hastalık arz edebilirler. Ağız kanseri gibi birçok hastalık türünden. Ağız içinde veya boğazda sürekli tekrar eden kanamalar, yemeği çiğneme ve yutmadaki zorluklar ağız kanseri belirtisi olma yönündedir. Bununla beraber dili oynatmakta zorluk çekmek, kulak ağrısı gibi birçok sebepte ağız kanseri belirtilerindendir. Düzenli bir şekilde mutlaka doktor kontrolünden de geçmek gereklidir. Ağrının hafiflemesi için doktorlar tarafından ağrı kesici kremler verilip, ağızdaki enfeksiyonları yok edilmesi için gargara yapılması tavsiye edilmektedir.

Ağız yaraları söz konusu olduğunda karbonat, tuzlu su gibi gargaraların yanı sıra karanfil yağı ya da meyan kökü gibi ürünler de tavsiye edilmektedir. Ancak ağız yarası sorunu yaşıyorsanız, öncelikli olarak mutlaka bir uzman doktora görünmeniz şarttır. Ancak bu sayede kalıcı olarak ağız yaralarınızdan kurtulmanız da mümkün hale gelecektir. Unutmamak gerekir ki ağız yaraları önemsemediği zaman beklenmedik sorunlara da neden olabilmektedir.