Ayrık Diş Tedavisi Nasıl Yapılır

Mutlu olduğumuz zamanlar gülüşlerimizle hafızalarda kalırız. Bu sebeple gülümsememizi olumsuz etkileyen ayrık diş problemleri hepimizi mutsuz eder. Gülerken çirkin göründüğümüzü hissetmek özgüvenimizi zedelerken, zamanla gülmek istemeyebiliriz. Oysa gülmek çok keyifli bir eylemdir. Psikolojimizi de olumsuz etkileyen bu ayrık diş probleminden diş hekimimiz yardımıyla kurtulabiliriz. Peki, ayrık diş nedir, neden meydana gelir ve nasıl tedavi edilir?

Ayrık diş nedir? Ayrık dişler, iki dişin birbirine paralel olmaması, birbirinden ayrı olması demektir. Bu ayrık dişler iki diş arasında ki mesafenin göze batmasına neden olur. Arka dişlerde meydana gelen bu ayrık dişler estetik olarak bir sorun yaratmamaktadır. Ancak daha sağlıklı dişlere sahip olmak adına arka dişlerin de tedaviye ihtiyacı vardır. Ön dişlerde meydana gelen ayrık diş problemi estetik olarak ciddi bir problemdir. Sizlerde ayrık dişlerinizden rahatsızsanız mutlaka diş hekiminizin önerdiği tedavi yöntemini denemelisiniz.

Ayrık Dişler Neden Meydana Gelir?

Ayrık dişlere sahip olan hemen herkes, bu problemin tedavi yöntemi hakkında araştırma yapmaktadır. Birçok tedavi yönteminin bulunduğu bu sorunun öncelikle nedenini öğrenmek daha doğru bir tedavi süreci geçirmenize yarar. Ayrık dişler neden meydana gelir? Ayrık diş problemleri bazen genetik olabildiği gibi bazen de sonradan meydana gelebilir. Genetik olan problemler genellikle çene yapısına bağlı olan problemlerdir. Eğer dişleriniz çene kemiğinize göre ebat olarak büyükse aralarında boşluk olması muhtemeldir. Sonradan meydana gelen ayrık diş sorunlarından biri ise diş etinin büyümesidir. Bu diş eti büyümesi dişlerinizin arasında boşluğa sebep olacaktır.

Ön dişlerde meydana gelen bu boşluk estetik olarak hoş bir görüntü oluşturmamaktadır. Ayrık diş sendromunun diğer adı Diastema"dır. Diastema"nın ortaya çıkmasının daha farklı nedenleri de vardır. Bebeklik döneminden çocukluk dönemine geçiş aşamasında parmağını gereğinden fazla emen çocuklar öndeki dişleri baskılayarak burada bir ayrılığa sebep olurlar. Anne ve babaların bu konuda dikkatli olmaları tedavi olmadan bu problemi engelleyebilir. Bazı refleks bozuklukları ise yutkunma esnasında dilin baskı yapılması sonucu ön dişlerde ayrıklığa sebep olur.

İlgili Haber : Diş Taşı Temizliği

Ayrık Diş Tedavisi Nasıl Olur?

Psikolojik sorun yaratan diş ayrıklığının birçok tedavi yöntemi vardır. Ayrık diş tedavisi yöntemleri söz konusu olduğunda karşımıza farklı alternatif seçenekler de çıkmaktadır. Yıllardır yaygın olarak gerçekleştirilen tedavi yöntemlerinden biri diş telidir. Diş telleri metal olabileceği gibi şeffaf da olabilir. Diş telleri yöntemi ile birlikte dişler birbirine doğru bir baskı oluşur. Bu baskı tedavinin yanıt verdiğini gösterir. Birbirine baskı uygulayan dişler zamanla birbirine yaklaşarak kalıcı sonuçlar meydana getirir. Bu işlem birkaç ay sürebildiği gibi bazen 2 yılı da bulabilir. Tedavi sürecinin başarılı bir şekilde tamamlanması için, bu alanda uzman olan bir hekimden hizmet almak şarttır!

Sonucun mükemmel olacağı düşünülünce bu süreye değer. Ancak daha kısa sürede tedavi olmak isteyenler için son yıllarda Bonding yöntemi geliştirilmiştir. Bu işlem diş telini kullanmak istemeyenlerin gerçekleştirmek istediği bir diğer yöntemdir. Diş çürüklüklerinde kullanılan kompozit malzemeler, diş ayrığı tedavisinde de kullanılır, kendi dişlerinizle birebir ayı renk yapılmaktadır. Dişlerin arasında ki boşluğu kapatarak, aynı zamanda iki diş arasındaki uzunluk farkını da giderebilir. Bu işlemin süresi yaklaşık olarak 60 dakika sürmektedir. Uzun yıllar kalıcılığı ile bilinen bu işlem esnasında ağrı hissetmesiniz.