Diş Çekimi Sonrası Ağrı Nedenleri

Diş Çekimi Sonrası Ağrı Nedenleri Nelerdir

Diş Çekimi Sonrası Ağrı Nedenleri

Diş çekimi, dişin çürümesi veya apse yapması gibi birçok farklı neden yüzünden uygulanabilir. Diş, uzman bir doktor tarafından ve sterilize olmuş bir alanda çekilmelidir. Çekimden önce ve sonra çeşitli ağrılar ortaya çıkabilir. Bu ağrıların oluşmaması için uyulması gereken kurallar bulunmaktadır.

Diş Çekimi Neden Çekilir?

Dişte oluşan birçok farklı neden yüzünden dişin çekilmesi gerekebilir. Diş çekiminin en bilindik nedenleri aşağıda yer aldığı gibidir:

Bu 5 sebepten farklı olarak da diş çekilmesi gerekebilir. Diş çekimi için sayılan bu sebepler, ileri düzeyde olmazsa diş çekimi yapılmayacak ve farklı tedavi yöntemleri ile birlikte diş çekilmekten kurtarılacaktır.

İlgili Link : Diş Ağrısına Neden Olabilecek 14 Neden

Çürük, diş çekiminin başlıca nedenleri arasında yer almaktadır. Fakat çürüğün fazla ilerlememesi durumunda; Dolgu veya kanal tedavisi ile dişin kurtarılması mümkündür. Bunun yanı sıra dişte oluşan kırıklar, oldukça büyük veya zarar verecek boyuttaysa, dişin çekilmesine neden olur.

Diş Çekimi Sonrası Ağrı Nedenleri Nelerdir?

Diş, çekildikten sonra çoğu zaman ağrı oluşturabilir. Diş hekimleri bu ağrıları engellemek için hastasına bazı ağrı kesiciler verir. Ağrı kesici kullanılmasına rağmen dişte bulunan ağrılar geçmiyorsa, hasta tarafından da yanlış bir şey yapılıyor olabilir. Çekilen dişin yerinin ağrımaması için veya ağrının geçmesi için yazımızın devamında bulunan kuralları uygulayınız.

Sık Tükürmek

Diş çekimi sonrasında en çok meydana gelecek olaylardan biri, ağızda tükürük birikmesidir. Bu tükürüğün sık tükürülmesi sonucunda ağız kuruyacağı için çekilen dişin yeri ağrı yapabilir. Ağzın kuruması genelde tükürmekten kaynaklandığı için, hasta tükürmemeye özen göstermelidir.

Yemek Yemek

Diş çekiminde sonra dişin çekildiği bölge bir süre boyunca yara kalacaktır. Bu bölgeye besin geldiğinde bazen katlanılmaz ağrılar meydana gelebilir veya enfeksiyon oluşmasına neden olabilir. Bu yüzden bir süre yemek yememeli, yemek yemeye başladıktan sonra bir süre boyunca da o tarafla yemek yememelidir.

Soğuk – Sıcak Sıvı Tüketimi

Soğuk ya da sıcak sıvı tüketmek, diş çekiminden önce bile çoğu kişinin dişini sızlatan bir durum olmaktadır. Diş çekiminden sonra ağızda bulunan yara iyileşinceye kadar soğuk ve sıcak sıvı tüketilmemeye özen gösterilmelidir.

Yaraya Temas Etmek

Diş çekildikten sonra boş kalan yer, bir süre boyunca yara olarak kalacağı için oraya kesinlikle bir şey değdirilmemelidir. Eğer el veya başka bir aletle oraya temasta bulunulursa, pıhtılaşan yara açılıp kanayabilir ya da enfeksiyon kapılabilir. Bu durumların sonucunda da tekrar tedavi gerekecektir.