Diş Eti Çekilmesi

Diş Eti Çekilmesi Nedir

Diş Eti Çekilmesi

Diş eti çekilmesi diş eti dokusunun dişleri ya da diş köklerini açıkta bırakacak şekilde geri çekilmesi şeklinde ortaya çıkmaktadır. Meydana gelen bu çekilme sonucunda diş ve diş etleri arasında ağız estetiğini olumsuz etkileyen boşluklar oluşur. Meydana gelen bu cepler veya boşluklar ağız ve diş estetiğine olumsuz etki yaptığı gibi, farklı hastalıklara sebep olabilecek bakterilerin ağız içerisinde kolayca birikmesinde sebep olurlar. Tedavi edilmediği takdirde dişleri destekleme görevine sahip doku ve kemiklere ciddi derecede zarar verebilecek olan diş eti çekilmesi, zamanında tedavi edildiğinde tamamen iyileşir.

Her yaştaki bireyde görülebilen diş eti çekilmesi, oldukça yaygın olarak görülen bir sorundur. Oldukça yavaş gelişmesi sebebiyle birçok kişi diş etlerindeki çekilmeyi fark edemeyebilir. Farklı sebeplere bağlı olarak meydana gelen diş eti çekilmeleri

• Diş bakımının yetersiz ve hatalı yapılması
  • Periodontal hastalıklar
  • Genetik yatkınlıklar
  • Dişlerin hatalı ve sert fırçalanması
  • Sigara kullanma alışkanlığı
  • Menapoz, hamilelik ve ergenliğe geçiş gibi dönemlerde yaşanan hormonal değişimler
  • Dişleri gıcırdatma ve sıkma alışkanlığı
  • Diş yapısının çarpık veya yanlış hizalanmış olması
  • Dudak veya dile piercing yaptırmak diş eti çekilmesine sebep olan unsurlar arasında yer almaktadır.

Diş eti çekilmesi oldukça yavaş ancak bazı belirtiler göstererek ortaya çıkan bir diş sorunudur. Diş fırçalarken veya herhangi bir zamanda kanama olması, sert meyve ve kuruyemiş yenilirken ortaya çıkan kanamalar, dişlerin olağan ölçülerinden daha uzun gözükmesi, diş eti çekilme belirtileri arasındadır. Ayrıca diş etlerinde oluşan şişmeler ve kızarıklıklarda diş eti çekilme belirtileridir.
İLGİLİ LİNK; Diş Eti Kanaması

Diş Eti Çekilmesi Nasıl Tedavi Edilir?

Diş eti çekilmesi tedavisi, hekim tarafından ortaya çıkan sorunun hafif olarak değerlendirilmesi halinde bölgenin derinlemesine temizlenmesiyle yapılır. Çekilmenin meydana geldiği bölgede yapılan temizlik işlemlerinde diş eti çizgisinin altındaki dişlerde ve kök düzeylerinde biriken plak ve tartar oluşumları çıkarılır. Sonrasında ise, bakterilerin tutunmasını engellemek adına açıkta kalan kök alanı düzgünleştirilir. Temizleme işlemi sonunda hekim tarafından gerekli görülmesi halinde kalan bakterilerin etkisiz hale getirilmesi amacıyla antibiyotik tedavisi önerilir.

Diş eti temizliği ile giderilmesi mümkün olmayan çekilmelerde ise, ortaya çıkan hasarın giderilmesi diş eti şişmesi diş eti ameliyatı gerektirebilir.

• Açık flep operasyonu
  • Yumuşak doku grefti
  • Yönlendirilmiş doku jenerasyonu diş eti çekilmelerini tedavi etmek amacıyla uygulanan cerrahi müdahale yöntemleridir.

Açık flep operasyonunda tedaviyi yürüten hekim diş etlerini geriye katlamak suretiyle zararlı bakterileri diş eti çekilmesi sebebiyle oluşan boşluklardan uzaklaştırır. Sonrasında diş eti dokusunu diş kökü üzerindeki yerine sıkıca sabitlemek suretiyle boşlukları küçültür ya da tamamen kapatır. Yumuşak doku gretfi tekniğinde ise, üst damak veya başka bir bölgeden alınan doku açıktaki kökü saran diş eti dokusuna dikilmek suretiyle sorun giderilir. Diş hekimi yapılan muayene sonrasında ihtiyaca en uygun cerrahi yöntemi belirleyerek cerrahi müdahale türünü seçer ve uygular.