Diş Eti Kanaması Nedir

Diş eti kanaması oldukça yaygın olarak görülebilen bir sağlık sorunudur. Diş etlerinde meydana gelmekle birlikte farklı sağlık sorunları sebebiyle de ortaya çıkabilen diş eti kanamaları, dişlerin dert bir şekilde fırçalanması, diş protezlerinin hatalı kullanımı ve diş aralarının temizlenmesinde kullanılan diş iplerinin diş etlerine sertçe temas etmesi gibi sorunlardan meydana gelebilir. Diş eti kanamaları sıkça yaşanan bu sorunların haricinde,

• Vitamin eksikliği
  • Trombosit
  • Lösemi
  • Periodontisis türü hastalıkların da bir belirtisi olarak görülebilmektedir.

Diş etinin daha kolay bir şekilde kanamasına ve iltihaplanmasına sebep olan bu tür hastalıklar, tedavi edilmediği takdirde daha büyük sağlık sorunlarının yaşanmasına sebep olurlar. Bu sebeple diş eti kanamalarının altında yatan sebeplerin öğrenilmesi için zaman geçirmeden bir sağlık kuruluşuna başvurarak tedavinin başlatılması gerekir.
İLGİLİ LİNK; Diş Protezleri

Diş Eti Kanamasının Sebepleri

• Ağız ve diş sağlığına gereken önemin verilmemesi
  • Diş eti iltihabı
  • Diş ve ağız bakımı ürünlerinin sıklıkla değiştirilmesi
  • Pıhtılaşmayı güçleştiren bazı ilaçların yan etkileri
  • Hamilelik dönemlerinde değişen hormonal aktiviteler,
  • Sağlıksız beslenme
  • Besinlerin diş yapısına uygun şekilde çiğnenmemesi,
  • Stres sebebiyle damar sağlığı ve bağışıklık sisteminin güçsüz kalması diş eti kanamasına sebep olan faktörler arasında yer almaktadır.

Tüm bu faktörlerin yanı sıra sigara içme alışkanlığı da, diş etlerinde enfeksiyon oluşumlarına ve kanamalara sebep olabilmektedir. Diş eti kanamalarının nedenleri arasında yer alan diş eti iltihaplanmaları konusunda diş eti iltihabı nedir sayfasını ziyaret ederek detaylı bilgi alabilirsiniz.

Diş Eti Kanaması Nasıl Tedavi Edilir?

Diş eti kanamalarının tedavisinde ilk basamak, ağız ve diş bakımının düzenli bir şekilde yapılmasıdır. Dişlerin düzenli bir şekilde ve doğru biçimde fırçalanması, diş ipi kullanılması dişlerde plak oluşumunu önleyeceğinden dolayı, diş eti kanaması riskini de minimum seviyeye geriletecektir. Diş etlerinde meydana gelen kanamaların birçoğu bakteriyel enfeksiyon oluşumlar sebebiyledir. Ağız sağlığında büyük öneme sahip bulunan antiseptik özelliğe sahip ağız gargarası kullanımı bu tür kanamaların oluşma riskini azaltır. Diş eti kanamalarında kullanılan bir yöntem de ılık ve tuzlu suyla gargara yapmak ve dişleri yumuşak uçlu diş fırçası kullanımıdır. Diş kanamaları sebebiyle günlük yaşamı etkilenen bireylerde ise ilaç tedavisi diş kanamalarının giderilmesinde gerekli olabilir. İlaç tedavisi kapsamında hekim tarafından ağrı kesiciler, antiseptik gargaralar, özel diş macunları önerilebilir. Diş kanamasından mustarip olan bireyler hekim tarafından önerilen tedavileri doğru ve eksiksiz yaptıkları takdirde, diş kanaması sorunundan kalıcı olarak kurtulmaları mümkündür.